Rahasia Allah swt



"Aku minta pada Allah setangkai bunga Indah, tapi Allah beri aku kaktus berduri,
Aku minta pada Allah hewan mungil yg cantik, tapi Allah beri aku ulat berbulu,
Aku sedih, kecewa, bahkan marahh... Betapa tdak adilnya ini...!!!  Namun kemudian... Kaktus itu berbunga indahhh, bahkan sangatt indahhh,,! dan ulatpun berubah menjadi kupu2 yang amat cantikkk,, !
Itulah jalan Allah, indah pada wak..tunya. 

Allah tidak beri apa yang kita harapkan tapi Ia beri yang kita perlukan.
Terkadang kita kecewa, sedih dan terluka...tapi jauh di atas segalanya Allah sedang merangkai yang TERBAIK dalam kehidupan kita...seperti dalam surat Al-Baqoroh


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." 
(QS. Al-Baqoroh:216)
Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM. Bahasa yang paling manis adalah SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.

“Aku sabar atas garis yang telah engkau tentukan, tiada Tuhan yang patut di sembah kecuali Engkau, wahai pelindung orang-orang yang memohon perlindungan.”


Sebagaimana yang telah anda baca di atas sudah jelas Allah menyuruh kita untuk bersabar.
                                                 




                                                                        

1 komentar:

  1. Assalamuallaikum
    Artikel tentang istri yang durhaka sangat menyentuh bnget.....

    SALAM BLOGER

    BalasHapus

Blog ini belum lengkap tanpa komentar anda